El dilluns, dia 30 de gener de 2023, en el ple ordinari, hi havia dos punts molt importants. La pròrroga del pressupost de 2022 per part de la senyora alcaldessa, i la reforma propiciada pel Programa Edificant del CEIP Jaume l.

El primer punt, el podríem resumir en una frase, fent un símil del futbol. Quan un equip juga la pròrroga és que no ha guanyat el partit.

Dit d’una altra forma, l’alcaldessa i el PP, han perdut el partit perquè no tenen la majoria suficient per aprovar un nou pressupost. Els motius? Una alcaldessa que no té paraula i ens enganyà a Compromís per Puçol com a xinos, quan li recolzàrem, amb els nostres vots l’aprovació del pressupost de l’any 2021, i després no va complir cap dels acords. Cap partit es refia ni d’ella, ni del PP, llevat de PURP que sempre trau rasqui’t del pacte.

Ja li ho va deixar ben clar el nostre portaveu, Enric Esteve: “Done-li les gràcies a Compromís per Puçol, al Govern del Botànic i a la Diputació de València. Perquè Vosté no s’haguera menjat ni les molles pel que fa a les inversions, ni tampoc haguera acabat la legislatura com Alcaldessa de Puçol.”

L’alcaldessa del PP vol, per tot i per tot, fer una piscina en la platja. Quan el 90% de les finques d’apartaments ja en tenen una. Això és una alcaldà. El que ha de fer és dinamitzar i dotar de serveis la part del Nucli Antic que tan abandonada la té.

El nostre poble, igual que tots els altres de la Comunitat Valenciana, reben actualment moltíssims més diners que quan governava el PP per a inversions. Tant per part del Botànic, com de la Diputació,.

Ara Puçol està potes per amunt, perquè venen eleccions. Si no el PP no haguera fet absolutament res. Tres anys i mig sense pegar un pal a l’aigua, cobrant, i privant-nos a la ciutadania d’haver disfrutat de les millores que faran ara de colp.

Cal fer memòria. Quan governava el PP en la CV, en Benestar Social hi havia un equip de 7 persones i el pressupost que venia de València era de 100.000€.

Ara que governa el Botànic, mitjançant Compromís, que encapçala la Conselleria de Polítiques Inclusives, hi ha un equip humà de 15 persones, i rebem més d’1.000.000€.

Quan governava el PP en la Diputació, amb Alfonso Rus de capitost, obria el calaix i si no eres amiguet seu, no rebies ni un euro. Ara amb el Botànic, tots els pobles reben proporcionalment les seues subvencions. Perquè ara NO ES ROBA com feia el PP.

I parlant del Programa Edificant de la Conselleria d’Educació, encapçalada per Compromís, el que hem fet és acabar amb el model del PP o CIEGSA com vulgueu dir-li. Hem dotat esta pla amb 1.390 milions d’euros per a construir, reformar i mantindre els centres escolars, amb més de 400 actuacions. El PP va condemnar a tota una generació a estudiar en barracots, perquè s’enduien els diners sense treballar.

El PP va acomiadar 6.000 professors i professores i els va llevar una paga extra perquè no ha cregut mai en l’ensenyament públic.

El Botànic mitjançant Compromís ha creat 18.000 nous llocs per al professorat.

Hem creat el program Xarxa Llibres, pel qual més de 400.000 alumnes tenen els llibres gratuïtament. I per primera vegada a l’estat espanyol, els alumnes de batxillerat també els tindran el pròxim curs.

I si parlem d’Ocupació, en el 2022 es van crear a l’estat espanyol 278.000 nous llocs de treball. 105.000 d’estos llocs s’han creat en la CV pel Govern del Botànic. Per cert en la Comunidad de Madrid s’han destruït 54.000 llocs amb el model de l’Ayuso.

Esta és la diferència de quan governa la dreta extrema del PP, o un partit progressista com Compromís, que posa a les persones en el centre de les polítiques.

Ara trieu. PP ò COMPROMÍS?

Puçol, 1 de febrero de 2022