En el passat ple de desembre es van aprovar el pressupost per a l’any 2016, pressupost en què es veuen reflectides tres vessants per les quals apostem en Compromís: benestar social, foment d’ocupació i sensibilitat pel nostre medi ambient, tres pilars bàsics de treball que es veuen completats amb unes fortes inversions en infraestructures: eliminarem progressivament les barreres arquitectòniques, fàcil accessibilitat per a tots, condicionament com correspon als nostres espais esportius i els nostres parcs que més necessitat tinguen. Crearem l’oficina de promoció del Valencià, i moltíssimes més iniciatives en què podreu comprovar la nostra forma de fer política.
Els pressupostos es van aprovar amb els vots a favor de Compromís, PSPV, EUPV i Pavalur. En contra va votar Ciudadanos i sorprenentment, Ara Puçol. El Partit Popular figurarà com a abstenció per abandonar el ple al ser expulsada la seua portaveu, l’actitud de la qual és lamentable. Contínuament falta al respecte a la resta de regidors i en definitiva al públic present. La superba, l’altivesa, les contínues faltes de respecte provocaren la seua expulsió del ple. I clar, la resta de regidors i regidores del seu partit també el va abandonar, alguns amb més pressa que altres, però se’n van anar tots, potser perquè realment no sabien què dir dels pressupostos. Les faltes de respecte i d’educació ni es toleren, ni es van a tolerar, som la imatge d’un poble i cal saber guardar les formes.
Que Ara Puçol justifique el seu vot en contra dient que els nostres pressupostos són continuistes i que no s’apliquen polítiques socials, és de traca: Les polítiques socials que entén Ara Puçol són les que van reflectir en l’esmena als pressupostos que van presentar? Crear una oficina de la vivenda amb dotació de 60.000 € i que la gestione directament la Mesa Antidesnonaments? Ha de gestionar la Mesa diners públics amb personal que no és tècnic? Critiquen el conveni amb les urbanitzacions perquè gestionen diners públics i pretenen que la Mesa gestione 60.000 €? Açò és coherent? Curiosament l’única esmena “social” que van presentar va ser esta, no sabem amb quin interés…
I l’ajuda de més de 90.000 € per a la creació dels bancs de llibres, també és poc social?
Lamentablement a Puçol hi ha desnonaments i ja estem prenent mesures per a combatre’ls des de la seua arrel. En Compromís hem donat la cara i continuarem donant-la per les persones desprotegides. Tenim molts majors que necessiten el Servei d’Atenció Domiciliària, partida que s’ha augmentat considerablement i que pretén cobrir les necessitats bàsiques i tambè oferir-los un suport més pròxim. També hem augmentat la partida d’ajudes d’emergència perquè cap veí no deixe de tindre subministrament energètic per no poder pagar-lo. Tenim un greu problema amb la violència de gènere i és per això que hem augmentat la partida per a treballar la prevenció, aplicant mesures perquè desaparega esta xacra. Apostem pel voluntariat social, tenim un grup fort al qual recolzarem amb tots els recursos que tenim a l’abast, el voluntariat sempre suma.
Continuarem treballant per les persones, amb les polítiques de proximitat que ens caracteritzen. Per Compromís, la prioritat eres tu.