Els poemes del Llibre de Meravelles de Vicent Andrés Estellés van ser els triats per a ser llegits i cantats durant el III Sopar Estellés que es va celebrar el passat 5 d’octubre al saló d’actes del Sindicat Agrícola. A l’acte, organitzat pel col·lectiu local del BLOC-Coalició Compromís de Puçol, van assistir més de setanta persones de Puçol i d’altres pobles de les comarques de l’Horta i del Camp de Morvedre.

Enguany se serví la tradicional tomata amb pimentó, botifarra, llonganissa, llomello i faves tot regat amb vi de la terra i seguida de coques de llanda, xocolate, mistela i cafè.

L’acte va ser conduït pel tàndem format per Nathalie Torres i Manel Castanyeda. Quinze van ser els rapsodes improvisats que van llegir els versos del poeta de Burjassot, entre els quals van destacar la joveníssima Paula Gómez i quatre cantautors: Garri, Martillopis, Vicent Penya, Rubén Durà i la seua banda, així com el cantant de la Rondalla d’Alaquàs Lluís Set Esquenes, que ens va oferir un cant de batre i després, junt amb l’actor Enric Esteve, cantaren un parell d’albaes acompanyats per la dolçaina de Juanen i el tabalet d’Aucejo.

Els sopars o festes Estellés es celebren durant els darrers mesos de l’any en un gran nombre de poblacions valencianes i tenen com a objectiu reivindicar la figura del que és considerat el millor poeta valencià del segle XX. La proposta naix d’una crida que va fer l’any 2010 l’escriptor valencià Josep Lozano, demanant que d’una manera semblant a la que fan els escocesos amb el poeta Robert Burns s’instiuirà al País Valencià una celebració al voltant de la figura del poeta de Burjassot per tal de crear un nou recurs amb què cohesionar la gent progressista, promocionar la nostra autoestima i defensar la nostra cultura i llengua d’una manera festiva i popular.

En el següent enllaç podreu veure els pobles on s’estàn celebrant la festa Estellés
En este altre podeu veure l’albun de fotos